VENDS RARE ORIGINAL ROOTS

Bonjour à tous !

Je me sépare de certaines jolies galettes, à savoir quelques singles originaux rares et en trés bon état… A SAISIR donc !
Je suis préssé de vendre ces disques, donc les prix sont bradés, tout est à 40€ pièce… Enfin de l’original à portée de main…!! 8c

Voici les disques :

Jimmy Riley - Prophesy (Romax) EX / EX 40€
Pressage original sur Romax (Premier press Jamaicain), superbe Roots 70’s backed by The Techniques (Winston Riley prod).

Neville Tate - See A Man Face (Heavy Weight) NM / NM 40€
Pressage original sur Heavy Weight Sound (Orig Press US). Big stepper anthem sur le riddim See A Man Face du grand Horace Andy.

Lacksley Castell - Babylon World (Rockers) VG++ to EX- 40€
On ne présente désormais plus ce hit ! Heavy tune, parfait en sound system… Toujours présent dans les want-list !! ::cool:
Beautiful macaron !

Si vous etes intéressé ou tout simplement curieux d’autres renseignements, n’hésitez pas à m’écrire : heartical@hotmail.fr

Je me réfère à une graduation classique pour les collectors, sincère et suffisamment stricte (état visuel et sonore) :

NM (near mint) = unplayed, perfect
EX+ = as new, beautiful condition
EX = if any, very light surface noises
EX- = slight surface noises or minor crackles
VG+ to EX- = average grading for a used record,
slight crackles and surface marks,playing not affected
VG+ = record has crackles or surface noise, but plays ok, no major sound deterioration
VG.VG+ = surface marks, regular crackles especially at start or between the songs,
But plays better during the track – second hand
VG = mediocre condition, very noisy vinyl, regular crackles and many surface marks
VG- = vinyl seriously damaged, heavy crackles, pops and clicks

Salut
je voudrai savoir, il est en quel format le Neville Tate ?
Merci bonne journée
Guidance

Ha ça parle de collector … et comme par hasard ya des pseudo qui se réveille sur le forum …
Comment va Pablo ???
Bless

Yes, le Neville Tate est bien un single… SOLD OUT au passage!

Le Castell et le Riley sont encore disponibles…

One LOve.
Noah

Dommage pour le Neville Tate celui la il m’aurai fait rêver, dans un autre sens c’est mieux pour mes finance j’ai déjà bien assez dépensé comme ça ce mois ci.

pardon ::sorry:

ca va et toi?

Le neville tate est une superbe tune ! Par contre, sauf erreur de ma part mes heavy weight est un label JA et non US.

Noah come back with original reggae records for sale…

Singles

Tony Tuff – Run Come Come
Produced by Scorcher, great tune from the famous African Brothers ‘s lead vocal !
EX condition.
12€

Barrington Spence – Step In Jah Jah
Produced by Black Star, here the first and the only press (US press)! Heavyweight Lloyd ‘‘Wackie’s’’ Barnes style n’ fashion!
EX+ condition.
13€

Junior Byles – Long Way
Produced by Orchid, this is the original Jamaican press from Lee Perry mix, beautiful label art!
VG condition because of the press.
18€

The Survivals – Seek Fire
Produced by Soulville, this one is rare! You can only find this tune over T.S.O.S.A compilation (Black Slavery Days compilation), here the single with a great dub…
Near Mint condition.
25€ => Bargain time !

The African Brothers – No Cop No Brock
Produced by Money Disc, one of the rarest African Brothers’s tunes…
VG condition. Cheap price because of the press.
15€

12’’ Disco Mix

Ripton Hilton (Eek-A-Mouse) – Once A Virgin
Produced by Joe Gibbs, here the original Jamaican 12 inch press. Hard Skank!!
Just a little hiss noice from the press during the ¼ A side…
VG / VG+ condition
15€

Albums (Lp)

LKJ – In Dub
A great classic album, LKJ at his best !
Near Mint condition
14€

Ranking Ann – A Slice of English Toast
A sought after Mad Professor production from Ariwa Studio! Rare debut 80’s dance hall music!
Near mint condition
20€

Various Artists – Strictly Rockers (Well Charge)
First cuts of Channel One (Earth & Stone, Prince Jammy,…) compiled on this instrumental/dub album.
Cover : Generic Sleeve Record : VG++
25€

Willi Williams – Messenger Man
Not original, but the first Jamaican press from Drum Street label. Terrible album with extension dub version on Give Jah Praise.
Willi Williams at his best !
A must have in Near Mint condition.
25€

If you have any questions or deal, please, write to me : heartical@hotmail.fr

We are located in France => Cheap shipping prices.

Le single d’African Brothers est vendu…

Peace

Noah

Le single des Survivals est vendu…

Noah

Afin de répondre d’une traite aux e-mails que je reçois, le Babylon World de Castell est aussi vendu…

=> n’hésitez pas à m’envoyer une want-list ( heartical@hotmail.fr ), selection roots (strictly originals) en stock à vendre !

Unity

Noah.